duminică, 28 februarie 2016

CASSOULET DE NOIX DE PETONCLE






  •            Aceasta specialitate franceza , se face  de sarbatori , de obicei cu scoici- Noix de St.Jaques , servindu-se ca aperitiv cald sau ca fel principal cu garnitura de orez nature . Se poate face si cum am facut eu cu surioara mai mica , dar la fel de delicioasa , Noix de petancle, 
  •           Ingrediente :
  • 500gr noix de petoncle ;
  • 2 albituri de praz ;
  • 1 morcov potrivit ;
  • 8 ciuperci de paris proastete ;
  • 2 cepe echalote sau 1 ceapa mare rosie ;
  • 100ml de vin ;
  • 200gr smantana ;
  • unt ;
  • 1 lingura de amidon alimentar dizolvat cu putina apa ;
  • o ploaie e emental ras sau cascaval ras pt a gratina putin ;
  • sare si piper (in loc de sare , se folosete fumet de poisson , dar daca nu avem , folosim ce avem , in cazul meu Herbamare , o sare condiment ) ;
  •             Preparare :
  • ciupercile se spala bine si se taie feliute apoi de trag la tigaie cu unt pana se coloreaza frumos si se pastreaza intr-un vas la cald ;
  • morcovul se da pe razatoarea mare si se pune peste ciuperci ;
  • echalote se taie marunt ;
  • incingem cuptorul la 240-260grade ;
  • prazul bine spalat se taie inele si impreuna cu echalote se trag la tigaie pana se inmoaie putin , apoi stingem cu vinul si cand vinul ajunge la punctul de fierbere adaugam noix de petoncle si punem capacul 5 minute si lasam sa fiarba innabusit , si apoi adaugam smantana si mai dam intr-un clocot , saram si piperam apoi amestecam cu ciupercile si morcovul si lingura de amidon dizolvata prealabil in apa , apoi distibuim compozitia intr-o tava familiala sau in tavite individuale cum vedeti in poza , eu tin sa mentionez ca am facut cassouletul intr-o tava mai mare si ce a mai ramas am postat , si apoi puneti pe deasupra ementalul sau cascavalul ras si punem tava in cuptor ;
  • este gata cand se gratineaza putin pe deasupra si compozitia se leaga  , sa fie ca o ciualama la consistenta ;
  •               Serviti cassouletul cald , daca il puneti in tavite , forme individuale ca aperitiv cald sau daca il faceti in tava familiala , cum l-am servit noi cu orez basmatii nature , va asigur ca este un deliciu ce merita incercat !
  •                POFTA MARE !
  • P.S. Asa arata tava mea cand am scos-o din cuptor !  



Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...