vineri, 21 martie 2014

TOCHITURA DE ORGANE DE VITA CU SUNCULITA AFUMATA




  •       Fie ea din organe sau carne , este mereu buna langa o mamaliguta fierbinte , mujdei si un pahar de vin! Eu am adaptata-o putin cu sunculita afumata cu carne (aici in franta se numeste lardon si, cea deja taiata marunt , daca nu este taiata se numeste potrine fumée-piept afumat de porc) , pentru a mai diminua gustul intens de vita.
  •        Ingredientele:
  • 1-1 1/2organe de vita: ficat , plaman , inima(eu atat am avut , dar puteti pune si rinichi si carne) le spalam si taiem marunt , si le punem separat plamanul de restul(asa fac eu);
  • 3 ceape mari , le curatam si apoi le taiem marunt si le pastram intr-un bol;
  • 2 linguri de bulion;
  • ulei;
  • usturoi( dupa gust , si poate pentru mujdei , daca doriti);
  • cimbru;
  • piper;
  • sare.
  •         Avem ingredientele , la munca:
  • incingem uleiul intr-un wok , tigaie mare , si punem prima data la prajit plamanul , amestecam bine , si prajim pana se inchide la culoare si devine crocant putin la suprafata , apoi il scoatem intr-un bol;
  • in aceeasi tigaie punem restul de organe , inima si ficatul si le prajim pana le coloram frumos si numai avem lichid in tigaie, apoi le scoate in bol cu plamanul;
  • punem la prajit si sunculita afumata putin , nu o uscam mult , apoi o scoatem si pe ea in bol;
  • punem la calit ceapa pana  devine transparenta , apoi punem organele deja prajite peste ea , bulionul desfacut in apa (aprox.500ml apa) , usturoiul zdrobit , cimbrul , piperul , punem capacul si lasam la fiert pana se topeste ceapa (aprox.30-40 min);
  • asezonam de sare , si gata tochitura! Serviti tochitura cu ce va place , mamaliguta sau paine , cu mujdei sau muraturi , cu un pahar de vin sau nu! Alegerea va apartine!
  •         POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...