joi, 2 mai 2019

Pasca fara aluat


                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       Aromata sa fie , si fara aluat ! Am tot testat , mai multe retete , iar acum , am ajuns la reteta                 potrivita gusturilor noastre !
                         
                          Ingrediente :

  • branza de vaci dulce (eu am facut de casa , din 2kg de iaurt , mi-au iesit 540g produs finit ) ;
  • 250g ricotta ;
  • 4 oua ; 
  • 1 praf de sare ;
  • 150g faina si gris , in cantitati egale 75+75 ;
  • 150g zahar amestecat cu zahar vanilat ;
  • 1/2 din razatura obtinuta de la 1lamaie si 1 portocala ;
  • 1 mana buna de stafide ;
  • 300g smantana 30 la suta grasime ;
  • 100g unt , topit in microunde in cazul meu , sau la temperatura camerei .
                          Preparare :

  • punem la incins cuptorul la 180° ;
  • ungem cu unt si tapetam cu faina o tava rotunda , in cazul meu cu peretii detasabili , daca nu aveti , merge perfect si o tava rotunda normala , dar in cazul asta veti folosii hartie de copt pentru capitonarea tavii ; 
  • intr-un bol incapator, adaugam cele 2 tipuri de branza , zaharul ouale , praful de sare , razatura de citrice si amestecam bine cu mixerul ;
  • apoi adaugam amestecul de faina cu gris si stafidele , si iar amestecam bine ;
  • si la sfarsit adaugam smantana grasa si untul , si amestecam bine apoi punem in tava de copt si nivelam bine (in cazul meu o tava de 20 diametru ) , si punem la cuptor pentru circa 50min , apoi scadem gradele pana la 170° pentru inca 10 min , in cazul meu , am inchis focul la cuptor si am dat drumul functiunii de grill a cuptorului , am colorat-o putin si apoi gata Pasca ;
  • veti observa mijlocul putin moale , dar este normal, cand se va racii va fii ok ;
  • puteti bserva , Pasca mea a crescut foarte mult , la prima vedere avem impesia ca este un Souffle cu branza , dar cand se va racii , se va lasa pana la nivelul tavii ;
  • o lasam la racit in cuptor , apoi o scoatem si o punem in frigider pana la servire ;
                           Pasca fara aluat , este delicioasa si racoritoare ! Inainte , imi bateam capul de bate                   albusurile spuma si tot se lasa , acum sincer , fara stres am amestecat direct , ca la umplutura               de placinte poale in brau si gata !

  • P.S.  In cupola de clestar ! 

           
             
           

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...