duminică, 6 decembrie 2015

MURATURI

      
  •            Dupa cativa ani buni de cand sunt in Franta , am gasit intamplator  rosii verzi sau gogonele cum le spunea mama , si am executat rapid cateva borcane , cu ce am avut la indemana , stiu ca in muraturi se pune telina si hrean dar nu am avut , asa ca am facut simplu cu usturoi , morcov  si ardei iute !
  •           Ingrediente :
  • gogonele ;
  • dizolvam 1 lingura de sare mare , gema la 1 l de apa ;
  • cativa catei de usturoi ;
  • ardei iute ;
  • morcovi curatati , spalati si taiati felii .
  •           Preparare :
  • se pregatesc borcanele strerilizate prealabil ;
  • gogonelele , usturoiul , morcovii si ardeiul iute,  le  punem amestecate in borcan apoi peste punem ceva pentru a le tine apasate , in cazul meu au fost niste bete de sushii taiate si puse in cruce , apoi peste turnam apa cu sare pana acoperim betele si apoi inchidem borcanele si le depozitam intr-un loc racoros ;
  • dupa cam 4-5zile desfacem borcanele si vanturam muraturile timp de 1 luna la fiecare 5 zile , scoatem apa si o punem inapoi de vreo cateva ori , sau daca puneti cantitate mare in butoaie  , folositi un furtun pe care in introduceti pana in fundul butoiului cu care suflati bine , pentru a evita ca muraturile sa se inmoaie .
  • in mod normal , cam intr-o luna si ceva se mureaza , la mine s-au murat intr-o luna pentru ca le-am tinut in bucatarie si a fost putin cald.
  •           Le serviti cu ce va place si va face placere !
  •           POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...