vineri, 1 august 2014

SARATELE




  •       Pentru mine , nici nu se mai discuta , saratelele sunt cu branza sarata , simple nu prea s-au gatit la noi in casa...  Asa le facea mama , si imi placeau , asa le fac si eu ! Ea nu cantarea la aceasta reteta niciodata , facea din ochi si mereu ii ieseu super ! Dar eu am incercat totusi sa cantaresc , acum ne mai gandim si la calorii ...
  •       Ingrediente:
  • 400 g branza sarata -atat a avut bucata mea de cas de oaie (cas la borcan , la saramura , congelat , telemea , cascaval si orice alta branza sarata va place ) ;
  • 3 oua ;
  • 150g  margarina , unt sau untura (mama facea cu untura si ce fragede mai erau...) ;
  • 1 iaurt gras mic 125-150g  sau de care aveti ;
  • faina cat cuprinde ;
  • pe deasupra puneti ce va place (chimen , susan , mac ) sau le lasati simple cum am facut eu ;
  •       Preparare:
  • intr-un bol incapator punem  branza sfaramata , 2 oua , margarina taiata bucatele mici  , iaurtul amestecati si incepeti sa incorporati faina , rezultatul final trebuie sa fie unul ferm si nelipicios ;
  • acoperiti cu folie bolul si il puneti la frigider pt. minim 1h ;
  • incingeti cuptorul la 180° ;
  • in tavile de copt puneti hartie de copt ;
  • si ne apucam de saratele : intindem aluatul in foaie putin mai groasa , si apoi taiem in fasii grosute si lungi pe care le asezam apoi in tava , le ungem si apoi le presaram cu ce ne place , apoi la cuptor cu ele pana se coloreaza frumos ;
  •       Serviti saratelele langa o bere rece ! Sau simplu de rontait cand va este pofta ! Le pastrati intr-o cutie metalica sau o cutie de carton cu capac !
  •        POFTA BUNA!
  • P.S. Si un alt aranjament de saratele la care acontribuit si ajutorul meu mic!                                                                          

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...