duminică, 20 iulie 2014

VARZA DULCE CU SUNCULITA SI CARNATI AFUMATI(fara usturoi)




  •            Dupa cum spuneam si in reteta anterioara de varza , mie imi place gustul dulceag al verzei , si sa fie zemoasa , dupa varza scazuta nu prea ma dau in vant... Dar fiecare cu gusturile lui...
  •            Ingrediente :
  • 1/2 varza alba taiata fideluta (va sfatuiesc sa o frecati bine inainte de a o gatii , sa nu aveti surprize si sa fierbeti mult , eu am uitat si am fiert-o mult );
  • 4 carnati afumati fara usturoi (400-450g) ;
  • 400g sunculita afumata taiata marunt (lardon) ;
  • ulei ;
  • 1 ardei rosu mare sau 1/2 rosu 1/2 verde taiat marunt  ;
  • 2 cepe mari taiate marunt ;
  • 2 linguri de bulion sau rosii proaspete taiate marunt(in cazul rosiilor , dupa ce se patrunde bine ceapa , o adaugati peste si o tineti putin pana se formeaza un sos );
  • sare si piper dupa gust (eu nu adaug multa sare , afumatura deja fiind deja destul de sarata).
  •            Preparare:
  • intr-o tigaie punem uleiul si il incingem bine apoi adaugam carnatii taiati dupa preferinta mai mari sau feliute si ii coloram frumos apoi ii depozitam in vasul roman ;
  • apoi in acelasi ulei coloram si sunculita afumata , apoi o depozitam si pe ea in vasul roman ;
  • adaugam in aceeasi tigaie ceapa si ardeiul taiate marunt si le patrundem putin  apoi le adaugam si pe ele in vasul roman ;
  • adaugam varza taiata , bulionul desfacut in apa piperul si amestecam , apoi mai adaugam apa dupa preferinte , de exemplu eu pun apa pana la nivelul verzei , o sa scada la cuptor , dar daca va place mai scazuta , faceti dupa reteta voastra ;
  • apoi punem capacul vasului roman si il punem in cuptorul rece , si il aprindem la jumatate din puterea lui (in cazum meu la4 , apoi il reglam pe maxim 8) , si asa pana se gateste varza , eu mai scot din cand in cand vasul si amestec varza , asa imi dau seama daca e fiarta varza sau dak a scazut apa , tinem la cuptor cca. 2h (daca varza fierbe repede , scoateti capacul vasului si lasati asa la cuptor sa se evapore lichidul in functie de preferintele voastre) ;
  •           Serviti cu ardei iute si painica proaspata !
  •           POFTA BUNA!

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...