duminică, 20 iulie 2014

RATATOUILLE




  •          Personal , pana acum n-am mai facut Ratatouille , cumparam gata facut sau congelat si terminam eu procedeul de gatire , dar acum , dupa ce l-am preparat , nu cred ca am sa mai cumpar vreodata . Pofta mi-a venit cand am vazut reteta pe blogul Lenei , dar avand de mai multa vreme reteta de aici din  Franta mi-am spus sa o incerc, ingredientele sunt aceleasi inafara de ierburile aromate , in reteta mea se foloseste cimbru , rozmarin si dafin ( bouquet garni) , si se fierbe mai mult , ceva in genul  zacustei .
  •          Ingrediente:
  • 2 dovlecei ;
  • 1 vanata ;
  • 3 rosii coapte bine ;
  • 2 ardei - rosu si verde ;
  • 1 ceapa mare ;
  • 3 catei de usturoi ;
  • 1 bouquet garni - cimbru , dafin si rozmarin ( acest buchet garni este de fapt un buchetel din ierburile aromate uscate , care sunt legate cu un ata de bucatarie , si se folosesc in mancare apoi se scot si se arunca ) ;
  • ulei de masline sau de care aveti ( legumele vor fii ca o sugativa cu uleiul , nu ezitati sa mai adaugati de cate ori trebuie , daca nu are destul ulei nu iese gustos , dar pt. prima data va sfatuiesc sa incercati cu ulei de masline , gustul e divin...) ;
  • sare si piper dupa gust .
  •          Preparare:
  • spalati si taiati in cubulete potrivit de mari , pe rand si separat  vanata , dovleceii  , ardeii  si rosiile(in reteta zicea ca trebuie taiate in sferturi dar mie nu-mi place sa vad bucati mari de rosie in mancare)  , ceapa o taiati marunt ;
  • intr-o tigaie , varsati putin ulei si colorati legumele pe rand timp de 5 min , incepand cu ardeii , apoi  vanata , dovleceii si la sfarsit adaugati ceapa si dupa ce se caleste singura vreo 3 min adaugati rosiile(aici iar am schimbat reteta , ceapa si rosiile trebuiau calite impreuna , dar fiecare cu gusturile lui :)) ;
  • dupa ce se calesc  putin si rosiile , adaugam restul legumelor calite inainte , amestecam adaugam bouquetul garni si saram si piperam dupa gust , punem capacul si lasam la foc mic pentru 40min ;
  • cu 10min inaite de a fii gata , adaugam si usturoiul zdrobit , amestecam si punem din noul capacul ;
  • nu ezitati sa mai asezonati dupa gust ;
  • eu dupa ce am terminat de fiert , am pus rezultatul in 2 borcane sterilizate , le-am pus capac si le-am intors cu capacul in jos :)) , si asa au stat pana s-au racit apoi le-am pus in frigider , se pastreaza mai bine ;
  •            Serviti alaturi de un gratar de vita cum imi place mie , intinsa pe paine ca zacusca sau puteti folosii ratatouille ca sos pentru paste , sau cu ce va place si va face placere !
  •            POFTA BUNA !
  • P.S. Si o poza mai de aproape , eu ador zacusca , probabil de asta imi place si ratatouille ca e fiert bine si gustos !                                                                                                                                                                                  
                  

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...