vineri, 25 iulie 2014

TZATZIKI





  •              In bucataria greaca (cipriota ) , pentru a organiza un meze (masa cu aperitive variate , salate reci si calde , si diferite aperitive prajite , cum sunt crochetele si snitele la noi ) , avem neaparata nevoie pe masa si de tzatziki . Inainte de a prepara reteta , am vizionat mai multe retete video , pana am ajuns la Veritabilul tzatziki ce nu contine decat iaurt de oi (care se punea la scurs intr-un prosop timp de 3-4 h pt a ramane o creme de iaurt , ce este mai bun din el ) , putin usturoi taiat marunt , ulei de masline , sare si putin piper  cat si un condiment cu care eu nu ma inteleg prea bine , mete , are un gust anisat , eu nu am pus ca nu am avut in casa . Si totusi gustul de care m-am indragostit , este cel din magazin , care contine si marar si menta , asa ca asa il fac ! 
  •              Ingrediente :
  • 150g iaurt grec de oi (dar puteti folosii si alt fel de iaurt aveti);
  • 1 castravete mare , curatat de coaja si seminte (in reteta originala se lasa coaja , dar mie nu imi place);
  • 1 catel de usturoi degermat( caruia ii scoatem germenele , mijlocul );
  • sare si piper dupa gust ;
  • 1 filet de ulei de masline ; 
  • 3 frunze de menta verde (daca doriti);
  • cateva fire de marar (daca doriti).
  •              Preparare :
  • catravetele curatat de coaja si seminte , se taie marunt , se pune intr-o sita , presaram putina sare peste el , amestecam si il lasam sa-si lase zeama 1/2 de ora ;
  • catelul de usturoi , dupa ce l-am degermat , il taiem cat putem de marunt ;
  • spalam frunzele de menta si mararul si le taiem si pe ele cat putem de marunt ;
  • dupa ce castravetele si-a lasat zeama , il mai scoate pe un servet de hartie si mai absorbim putin din surplusul de zeama , apoi il depozitam intr-un castronel , peste el adaugam usturoiul , iaurtul de oi , un praf de piper , sare , mararul si menta , filetul de ulei si omogenizam bine totul , apoi il punem la rece macar pt. 1h inainte de servire , eu sincera sa fiu , il gasesc mai bun a 2-a zii ;
  •              Serviti in aperitiv , meze , cu ce va face placere ! Mie imi place si langa un gratar cu niste cartofi nature !
  •              POFTA BUNA!

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...