marți, 29 iulie 2014

TOCINI




  •           Nu stiu sub ce nume ii cunoasteti voi , dar eu de mica sub numele asta ii cunosc ! Prajiti la tigaie,sau copti la cuptor , de post sau cu branza , mi-au placut si imi plac foarte mult ! Aceste super chiftele de cartofi sunt absolut delicioase , cu sau fara smantana sau branza  in compozitie sau deasupra !
  •          Ingrediente:
  • 650g de cartofi dati pe razatoarea mica si scursi de zeama ( de obicei nu cantaresc , nu am o cantitate anume ), ii depozitam intr-un bol ;
  • 3 ou (sau fara daca sunt de post , dar lasati putin mai umezi cartofii);
  • piper si sare dupa gust (daca folositi branza sarata , numai adaugati sare ) ;
  • 200g cas de oaie (al meu a fost de la congelator si l-am sfaramat in mana , dar daca este proaspat il dati pe razatoaresau) sau branza uscata (la borcan sau de care aveti , mie imi place mult cu cas de oaie framantat sau cas de capra) , aceasta a fost cantitatea pe care am pus-o acum in ei , dar variaza in functie de cantitatea de cartofi ;
  • putina faina sau amidon alimentar , daca aluatul este prea moale , eu nu am mai folosit ;
  • 1 praf de piper ;
  • ulei pt prajit.
  •          Preparare:
  • peste cartofii rasi  punem restul ingredientelor si amestecam bine ;
  • punem la incins uleiul ;
  • din aluatul pregatit formam tocinii , precum chiftelele dar mai mari si plate , sau ca forma snitelelor , mie majoritatea  timpului asa imi ies , deci luam cam o mana buna de umplutura , o uniformizam in bila apoi o aplatizam intre palme si apoi o punem la prajit  pana ce se coloreaza frumos si marginile devin crocante , si asa pana terminati aluatul; 
  •          Ii serviti simplii , cu  smantana sau branza daca nu ati pus in ei , eu ii ador !
  •          POFTA BUNA!
  • P.S. Eu i-am cam bronzat pe tocinii mei de data asta !

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...