luni, 14 iulie 2014

COVRIGI BRETZEL




  •         Fiindu-mi o pofta nebuna de covrigii de la noi , am zis sa caut pe net o reteta care sa ma apropie cat mai mult de reteta originala si am gasit pe blogul Bucatarasilor carora le multumesc pentru ca am reusit sa-mi fac pofta ! Gustul si crocantul covrigului este acelasi , doar ca sunt mult mai buni , pentru ca  stim ce am pus in ei . 
  •         Ingrediente:
  • pt covrigi :
  • 500g faina ;
  • 1 lingura de drojdie uscata ( reteta originala era cu drojdie proaspata 12g , dar eu n-am avut ca nu prea folosesc prospata cea uscata se pastreaza mai bine );
  • 1 lingurita de sare ;
  • 1 lingurita de zahar ;
  • 300ml apa ;
  • 1-2 linguri de ulei;
  • susan , mac sau granule de sare (eu ador si susanul si macul asa ca le amestec );
  • pt oparit:
  • 1l apa ;
  • 6 lingurite de bicarbonat ;
  • 2 lingurite de sare ;
  •          Preparare:
  • intr-un castronel punem apa calduta zaharul si drojdia , amestecam bine si lasam la activat drojdia aprox.10min ;
  • intr-un bol mai mare , punem faina cernuta si facem o gropita in mijloc apoi punem drojdia activata in apa si framantam putin pana se formeaza aluatul apoi adaugam si sarea si mai framantam sa sa incorporeze si aceasta ;
  • si intr-un sfarsit adaugam si uleiul si il incorporam si pe el , trebuie sa obtinem un aluat elstic care nu se lipeste de maini apoi punem bolul acoperit la cald pt. aprox. 1h la crescut , pana isi dubleaza volumul ;
  • dupa ce a crescut ( punem la fiert apa cu bicarbonatul si sarea , si incingem cuptorul la 220°) , scoatem aluatul pe masa si il impartim in 12 bucati egale sau mai putine depinde de cat de mari vreti covrigii ;
  • din fiecare bucatica formati un snur lung pe care apoi il modelati in covrig , si asa unul cate unul ii cufundati in apa ce fierbe pt. 30sec , nu mai mult , apoi ii scoateti pe o farfurie cu susan , mac sau granule de sare si apoi ii puneti in tava asternuta cu hartie de copt ( in reteta de baza se scoteau direct in tava , dar daca ii scoatem asa macul sau susanul ramane bine lipit de covrig , cum imi place mie...);
  • dupa ce ati terminat toti covrigii , ii puneti la copt pt.25-30min ;
  •           Serviti cu iaurt sau sana , daca aveti un lapte batut de casa si mai bine ! Si va aduceti aminte de copilarie....Delicios !
  •           POFTA BUNA!

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...