luni, 30 iunie 2014

FASOLE BATUTA




  •       Mancarea mea preferata de post , este  fasolea batuta ! Atat cand tin post , sau cand imi este pofta , fasolea batuta nu-si pierde locul din inima mea!
  •       Ingrediente:
  • fasole (eu cumpar deja fiarta in cutie sau borcan , acasa o puneam de cu seara la umflat , apoi a doua zii o fierbeam in 4 ape , acum nu-mi mai bat capul);
  • ulei;
  • usturoi( dupa gust);
  • 1 ceapa mare;
  • 1 lingura mare de bulion desfacuta in apa (pentru sos);
  • sare dupa gust.
  •         Ne apucam de treaba:
  • ceapa o curatam si o spalam, apoi o taiem marunt si o punem la prajit in ulei , cand devine bine transparenta , adaugam bulionul desfacut in apa si lasam sa fiarba impreuna pana se formeasa un sos si iese uleiul la iveala :)) ;
  • intre timp , desfacem conserva sau borcanul de fasole , il rasturnam intr-o strecuratoare si clatim bine fasolea , apoi o punem intr-o oala cu apa si o dam intr-un clocot , apoi scurgem apa intr-o cana , fasolea o punem intr-un bol , o zdrobim bine si adaugam cata putina apa din cana pana ajunge la consistenta pe care o doriti ;
  •  curatam usturoiul si il zdrobim , apoi il punem peste fasole si putina sare , apoi incet incet ,ca la maioneza , incorpoam uleiul , si acesta dupa preferinte;
  • aranjam fasolea intr-un recipient , apoi ,punem peste ea sosul de ceapa si nivelam bine ;
  •       Putem servii imediat , dar eu prefer dupa ce sta cateva ore la frigider si se patrund gusturile ! Serviti cu paine prospata si cu multa pofta! Daca nu tineti post , puteti servii si cu carnaciori prajiti sau kaiser prajit si muraturi !
  •       POFTA BUNA!

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...