sâmbătă, 24 mai 2014

CHEC CU LAMAIE DIN ALBUSURI





  •        Aveam in congelator , de la Paste , 9 albusuri , si ma tot intrebam ce sa fac din ele , am cautat pe net si am gasit pe blogul Cu Mimi in bucatarie , acest minunat chec din albusuri , aerat si delicios ! Multumesc Mimi ! Doar k la mine a fost mai mult de o cana , un borcan !
  •        Ingrediente:
  • 1 cana de albusuri (la mine a fost un borcan , asa le-am avut in congelator);
  • 1 cana de zahar;
  • 1 cana de faina;
  • coaja si zeama de la o lamaie;
  • 1/2 de cana de ulei;
  • 1 praf de copt (eu am pus unul intreg , normal trebuia 1/2 pt o cana de 250g) ;
  • 1 praf de sare;
  • 1 pliculet de zahar vanilat.
  •        Preparare:
  • punem la incalzit cuptorul , la 180°-200° , foc mediu;
  • in bolul robotului , punem albusurile cu un praf de sare si zaharul , le batem bine ca la bezea;
  • apoi adaugam uleiul ca la maioneza , mixand incontinuu , aici mie mi s-au cam lasat albusurile , dar este normal;
  • apoi adaugati coaja si zeama de lamaie si iarasi mixati ;
  • faina o amestecati cu praful de copt si o adaugati cate putina in amestec , cu o spatula , amestecand de jos in sus , pana incorporati toata faina;
  • daca aveti tava mare de cozonac , o asterneti cu hartie si puneti aluatul de chec si il puneti la cuptor pt cca.40min , faceti testul cu scobitoarea si daca iese uscata este copt;
  • daca aveti tavi mai mici ca mine , puneti in 2 tavi , eu am folosit una normala si una din silicon;
  • dupa ce se raceste il pudrati cu zahar pudra si il taiati ;
  •         Serviti cu o cana mare ce cafaea , ceai sau cu ce va place !
  •         POFTA BUNA!

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...