marți, 20 mai 2014

CHEC CU BANANE





  •            Aveam in frigider , un stoc de 3 banane incepute , fiul meu vrea sa manance banana, ii desfac , musca o gura , apoi numai vrea , e mic si el....Si ma gandeam ce sa fac cu ele , am intrat la Lena pe blog si bine inteles ca mi-am gasit reteta ideala , chec cu banane , si m-am si apucat de treaba ! Rezultatul , unul pe masura asteptarilor ! Un chec pufos , umed si delicios !Exact cum imi place ! Merci Lena! Cu toate ca am mai adaugat si eu ceva personal la care nu pot renunta la chec : coaja de lamaie rasa si zaharul vanilat !
  •            Ingrediente:
  • 3 banane;
  • 1 cana/pahar zahar ( 1 cana de 250g);
  • 2 cani faina;
  • 2 oua;
  • 150g unt sau margarina la temp camerei (sau putin topita la micro cum am facut eu);
  • 1/3 de cana de nuci sau alune maruntite sau macinate;
  • 1 zahar vanilat;
  • coaja rasa de la 1 lamaie;
  • 1 praf de copt.
  •             Preparare:
  • incingem cuptorul la 180°;
  • pasati cu furculita cele 3 banane;
  • in bolul robotului punem margarina , zaharul si zaharul vanilat si mixam bine , apoi adaugam ouale si iarasi mixam , apoi bananele si coaja de lamaie -mixam , apoi faina amestecata cu praful de copt si mixam , apoi sfertul de cana de alune sau nuci si mixam;
  • o tava incapatoare de chec/cozonac sau rotunda , o ungem cu unt si apoi o infainam bine sau folosim hartie de copt sau folosim o tava de silicon ca in cazul meu si numai ne batem capul , apoi punem aluatul , nivelam bine si punem la copt pt cca. 1h , pana se rumeneste frumos si inmiresmati toata casa!
  • dupa ce s-a copt , il mai lasati in tava 10min , apoi il scoateti la racit pe un platou , il pudrati si il taiati rece ;
  •            Serviti alaturi de o cana cu cafea , ceai , lapte sau ca atare ! Este delicios ! Este a doua oara cand fac o prajitura cu banane , prima data am fost dejamagita , dar de data asta sunt foarte incantata ca din asa putine ingrediente a iesit un chec super delicios , ca orice reteta de pe blogul Lenei !
  •              POFTA BUNA!
  • P.S. Si o poza cu checul taiat , sa observati pufosenia !                                                                                                          

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...