marți, 15 aprilie 2014

TORT CU 2 CREME SI TRANDAFIRI DIN CIOCOLATA




  •                Acesta a fost tortul de la aniversarea mea , am vrut sa mi-l fac singura sa fie pe gustul meu ! Nu am fost foarte complicata de data asta si l-am facut cu creme si frisca cumparate ! Pentru reteta glazurii de ciocolata am intrat pe blogul d-nei  Lena ,pentru reteta de trandafiri de ciocolata , am intrat pe blogul Caietul Cu Retete , acolo am gasit-o super bine explicata , si pandispanul de pe blogul d-nei Laura Adamache , am ales acest blat pt ca imi este rapid , pt mine asta inseamna ca ouale sunt intregi , deci nu le separam )! 
  •                Ingrediente:
  • 6 oua , 3 si 3 pt k am facut 2 pandispane;
  • 40g cacao;
  • 140g faina (daca il faceam alb , trebuia sa pun 180g , 30g faina la 1ou);
  • 180g zahar (30g la un ou);
  • trandafiri de ciocolata ;
  • glazura (4linguri de lapte,8linguri de zahar,100g unt si 6 linguri de cacao , puneti la fiert intr-o craticoara si dupa ce incepe sa fiarba amestecati bine si apoi stingeti focul sa se racoreasca bine);
  • 1 crema de ciocolata la plic , cumparata de la magazinul de turci in care am adaugat 100g unt si 4 esente de rom-fiole;
  • 1 crema de cafea cu brandy de la Dr.Oetker;
  • sirop facut din cola si 1 esenta de rom;
  • frisca la plic.
  •             Preparare:
  • am facut 2 blaturi , am pus in bolul robotului , 3 oua si 90g zahar zaharul si un praf de sare , si i-am dat drumul la putere mica pana ce a incorporat ingredientele , apoi la putere mare pana aceasta compozitie a devenit ca o spuma si si-a triplat volumul ,cam 20min ;
  • intre timp am amestecat faina cu cacao si acest amestec l-am impartit in 2 , 90g fiecare ;
  • dupa ce compozitia a devenit a crescut si a devenit spumoasa , am oprit robotul si am pus la incins cuptorul la 180-200° , si intre timp am incorporaat faina cu cacao , de jos in sus , putin cate putin pana ce am incorporat toata faina ,apoi am pus aluatul intr-o forma de prajituri cu pereti detasabili tapetata cu hartie de copt , si am pus la cuptor pt circa 30-45min  , pana a crescut frumos si a trecut testul scobitorii , dupa ce s-a copt , inchideti focul si intre deschideti usa cuptorului vreo 10min si apoi scoateti blatul din forma , asa nu riscati sa se lase cand il scoateti din cuptor ;
  • si tot la fel si pt cel de-al doilea blat ;
  • dupa ce blaturile s-au racit , le-am taiat in 2 si le-am pus pe farfurii  ;
  • am facut cremele dupa indicatiile de pe plic ;
  • forma de prajituri cu pereti detasabili am tapetat-o cu folie alimentara , si am pus prima foaie de blat, am insiropat , apoi am pus jumatate din crema de ciocolata , apoi a doua foaie de blat am insiropat si am pus crema de cafea cu brandi , am pus a3a foaie de blat , am insiropat si am pus restul cremei de ciocolata si ultima foaie de blat pe care am insiropat-o , apoi am acoperit cu folie alimetara si am dat la frigider ,o zii ;
  • dupa ce a stat destul la frigi , sau mai bine spus in ziua in care aveti nevoie de tort , pregatiti glazura si o lasati putin la racit , scoteti tortul din frigider , pregatiti un platou incapator si puneti hartie de copt pe margini pt a nu murdarii cu glazura peste tot( idee preluata de pe blogul meu preferat, LaLena.ro) , apoi platoul il puneti peste tava de praji si rasturnati , desfaceti inelul detasabil si apoi scoateti folia  alimentara , turnati glazura si o etalati peste tot tortul si pe margini , apoi dati la frigider ;
  • dupa ce glazura era intarita si uscata , am ornat cu trandafirii de ciocolata si cu frisca batuta rapid cu robotul , apoi l-am dat la frigider pana i-a venit randul pe masa !
  •              L-am servit langa un pahar de aperitiv (sirop sirop si vin spumos) , alaturi langa persoane dragi ! Nu prea am fost atenta la taiat si a iesit putin cu frimituri dar a placut tuturor !
  •             POFTA BUNA!
  • P.S. O felie pentru persoanele dragi care sunt departe: fratele , cumnata , cumnata si prietena noastra, prietena si fosta mea colega ! va pupacesc si aveti grija de voi ! dar si pt toti care urmaresc blogul !                                                                                                                                                                                                                          

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...