miercuri, 9 aprilie 2014

PLACINTELE CU CARNE







  •               Cand imi este pofta de ceva delicios ca la mama acasa si nu-mi amintesc reteta , intru pe blogul d-nei Lena (LaLena.ro) , si acolo gasesc pe alese ! Tin sa mentionez ca este singurul blog , in care am incredere 100% ! Spun asta , pentru ca am incercat foarte multe din retetele ei si au fost un succes tot timpul ! Si daca am avut o nelemurire ,d-na  Lena mi-a raspuns mereu rapid ! Nu vreau sa supar pe nimeni , dar eu sunt fan 100% LaLena.ro !
  •             Azi am incercat aluatul ei delicios , de la Placintelele Foietate , rapid , economic si intradevar foietat! Eu care nu am mai facut acest tip de aluat de foarte multa vreme , am ramas surprinsa de cat de rapid si de gustos este ! Multumesc d-na Lena !
  •             Ingrediente:
  • 1 ou;
  • 200g smantana (100 pt aluat si 100pt uns);
  • 1 lingurita de sare;
  • 100ml apa;
  • 450g faina de calitate , eu am folosit faina fluida ;
  • 80g unt sau margarina , eu am folosit margarina la temp camerei (eu l-am topit la microunde ) ;
  • 500g umplutura , Lena asa spune in reteta , dar eu am pus din ochi , dar mi-a ajuns la fix umplutura ,ea folosise umplutura de  branza dulce ; pe viitor voi masura sa nu am surprize ;
  • carne de pui facuta la cuptor ,pe care o aveam in frigi de 2 zile ;
  • 1 mana de emental dat pe razatoare ;
  •  2 oua;
  • 1 iaurt ;
  • marar , spalat si taiat marunt ;
  • 1 ardei curata , spalat si taiat marunt ;
  • 2 cepe curatate spalate si taiate marunt ;
  • piper ;
  • ulei ;
  •               Preparare:
  • incepem cu aluatul : intr-un bol ,punem oul , sarea si smantana si le amestecam putin ,apoi punem apa ,amestecam din nou , apoi incorporam faina cu o lingura la inceput apoi framantam un aluat placut , nelepicios , pe care il impartim in 3 bilute pe care le lasam la odihnit 5min , apoi ,  fiecare bila de aluat o intindem cu facaletul bine , pe mesa infainata , apoi ungem aluatul cu unt sau margarina (topita putin in cazul meu , cum se numeste aici , beurre pommade) si apoi rulam , asa facem si cu celelalte 2 bilute ramase , apoi rulourile formate le punem pe o tava si le dam la frigider pt minimum 30min ;
  • umplutura : intr-o tigaie punem un filet de ulei apoi ceapa si ardeiul si calim putin , apoi rasturnam intr-un bol incapator din sticla (sa se raceasca ) , intre timp , am scos carnea de pe pulpe si am taiat-o marunt si tup si ea in bol , apoi am adaugat si restul ingredientelor si am amestecat bine (sare nu am mai pus , pt ca am cam exagerat cu condimentul la carnea de pui , asa k nu a mai trebuit sa adaug) ;
  • dam drumul la cuptor sa se incalzeasca la 180° ;
  • cum cele 30min trecuse , m-am apucat de treaba , scoatem pe rand cate un rulou , pe care il taiem in bucatele de cate 1cm , pe care le dam prin faina , apoi le intindem rotund cu facaletul , eu tin sa mentionez ca mi se lipea si am adaugat faina , apoi in mijlocul fiecarui cerc de aluat punem cate o lingurita de umplutura si stragem marginile spre mijloc , atat aluat cat sa se lipeasca bine si apoi le punem in tava tapetata cu hartie de copt , cu partea unde am prins aluatul dedesupt (asa am facut eu , Lena a incercat si invers ) , pana terminati aluatul si umplutura , apoi le ungeti cu smantana si le dati la cuptor pana se rumenesc frumos 30-45min , aici difera putea cuptorului, al meu ma mai enerveaza cate odata !
  • eu am montat o tava , apoi cat a stat la copt , am montat-o pe a doua ;
  •              Dupa un timp interminabil , am gustat rezultatul delicios , niste placintele cu carne super super bune , cand le-am scos erau crocante , dar apoi am acoperit tava cu un prosop curat , si s-au fragezit . Nu am cuvinte , mi-am adus aminte de copilarie , cand mama facea din nimic ceva extraordinar si ne rasfata mereu cu ceva bun ! Le puteti servii ca aperitiv , mic dejun sau cum doriti , sunt extraordinare !
  •               POFTA BUNA!
  • P.S. Aici aveti un pateu sectionat , sa observati putin foietajul !                                                                                                                                                                                                         

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...