miercuri, 2 aprilie 2014

PASTE CU TON






  •           Rapide , simple dar delicioase ! Reteta pe care o folosesc pentru pastele cu ton , o am de la cumnata mea , dar adaptata dupa gusturile noastre ! 
  •           Ingrediente:
  • 3 cutii de ton in ulei (sau 2 in ulei si una nature);
  • 500g smantana 15% grasime (eu de asta folosesc pt gatit);
  • 250g paste fusilli (4-5 maini ,masura mea);
  • 1 ceapa , o curatam spalam si taiem marunt;
  • piper;
  • sare;
  •            Preparare:
  •            Intr-o oala marisoara , punem apa cu sare la fiert , cand apa incepe sa fiarba , punem pastele si lasam la fiert conform intructiunilor de pe pachet ;
  • dupa ce au fiert , le rasturnam intr-o strecuratoare sa le scurgem apa , apoi le pastram la cald , punem peste ele putin unt sau ulei de masline si le amestecam , sa nu se lipeasca intre ele ( daca terminam mai repede pastele ca sosul , in general sunt gata cam in acelasi timp , sau incepeti prin a face sosul);
  • desfacem cutiile de ton , si intr-o tigaie antiaderenta , scurgem uleiul 2 din conserve , incalzim bine, punem ceapa si calim putin , pana ce devine transparenta , apoi punem tonul din conserve (uleiul din a3a conserva il aruncam ) , si il prajim si pe el putin ;
  • dupa ce tonul s-a colorat putin , punem sarea , piperul si smantana (la capitolul smantana eu oscilez la cantitate , imi place ca sosul sa fie mai onctuos , asa ca daca 500g nu ajung , mai pun , din ochi...) , si lasam sa fiarba totul pana cand observati ca se ingroasa si se leaga sosul ;
  • daca pastele sunt gata (fierte si scurse) , le rasturnati peste sos si amestecati bine ;
  •               Serviti cu mare pofta ! Puteti presara daca va place pe deasupra , patrunjel verde ; puteti servii cu putina zeama de lamaie (asa imi place mie) , sau cu ce va face  placere !
  •               POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...