luni, 31 martie 2014

OSTROPEL DE PUI





  •            Ostropelul imi aduce aminte de copilarie , cand simteam mirosul in casa , eram foarte incantata, fiind una din mancarurile mele preferate , cu mamaliguta , miam miam! Si al meu e bun , dar pentru mine cel facut de mama era cel mai delicios!
  •             Ingrediente:
  • carne de pui (eu am folosit pui fermier , pulpele si pieptul);
  • 3 cepe, le curatam spalam si taiem julien;
  • 1 ardei rosu , il curatam spalam si taiem julien;
  • 1 capatana mica de usturoi , o curatam si zdrobim;
  • ulei;
  • 1 pahar de vin alb;
  • 2 lingurite de faina sau 1de amidon alimentar;
  • 2 linguri mari de bulion (sau rosii proaspete ori in conserva);
  • sare;
  • piper;
  • cimbru;
  • frunza de dafin.
  •                 Preparare:
  • punem la incins uleiul intr-o oala antiadeziva , apoi punem la colorat carnea de pui , dupa ce se face frumoasa pe toate partile o scoatem pe o farfurie ;
  • in aceeasi oala , punem la calit ceapa si ardeiul si frunza de dafin , cand devine transparenta ceapa , punem carnea si stingem cu paharul de vin , lasam sa fiarba 10min impreuna acoperit;
  • dupa cele 10 min , adaugam apa cat sa acoperim carnea , punem capacul si lasam sa fiarba pana se fragezeste carnea (fiind de pui fermier , am asteptat mai mult, ca pentru pui de casa), vreo 30min;
  • dupa cele 30min , am adaugat bulionul , cimbrul , piperul , sarea si jumatate din usturoiul zdrobit , am acoperit si am mai lasat 15min;
  • cele 15 min trecute , am adaugat restul de usturoi zrobit, am gustat , la gust era super , dar vroiam sosul mai dens , asa ca am adaugat lingurita de amidon alimentar , desfacuta in putina apa rece , am adaugat-o si pe ea in ostropel , apoi cand s-a legat sosul am oprit focul si am pus capacul.
  •               Puteti servii ostropelul cu mamaliguta calda sau piure si muraturi , cu ce va place ! Noi l-am servit cu mamaliguta , si pana si cel mai mofturos baietel a papat !
  •               POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...