joi, 3 aprilie 2014

BRIOSE CIOCOLATOASE (12 buc)





  •           De cand au aparut Madelenele cu ciocolata , am fost fascinata de ele , mi-au placut la nebunie (si akm imi plac...dar sunt mai atenta cate mananc...)!  Madelene , Muffins , Briose cum le cunoasteti dupa nume , nu stiu daca cineva le poate rezista....Eu una , nu pot , chiar si la regim sa fiu , dupa o briosa salivez....Eu am luat aceasta reteta de pe un site francez , erau nature , dar pentru a diversifica se pot adauga fructe , ciocolata , fructe confiate; dar am ami schimbat putin , ca nu mi-a placut gustul. Pentru ca in ultimul moment , m-am gandit sa le umplu , ale mele au iesit cam crapacioase , dar precum ratusca cea urata , gustul este fenomenal ! Daca urmariti pasii retetei ,voua o sa va iasa fara crapaturi , eu dupa ce am pus tot aluatul am pus deasupra nuttela si apoi am intors cu lingurita , deci voi sa nu faceti la fel ! Nu le-am mai glazurat , sunt delicioase si asa !
  •            Ingrediente: 
  • 2 oua;
  • 275g faina ( 255 faina si 20g cacao - pt culoare , dar daca le faceti fara cacao, puneti 275g) ;
  • 100g zahar;
  • 100 ml ulei floarea soarelui (in reteta originala , era de masline , si in deserturi nu-mi place sa folosesc);
  • 175ml lapte;
  • 4 lingurite -2 pliculete praf de copt;
  • 1 zahar vanilat;
  • esenta de portocale;
  • nuttela;
  •              Preparare:
  • se amesteca ingredientele uscate intr-un bol : faina , cacao , zaharul , zaharul vanilat , preaful de copt ;
  • in alt bol puneti oul , il bateti putin , apoi laptele , uleiul si esenta de portocale si amestecati;
  • in bolul lichid incepeti sa puneti cate putin din bolul cu faina , amestecand bine , incorporati tot amestecul uscat , veti observa ca iese un aluat elastic si tare , este normal ;
  • daca folositi forme de silicon , numai puneti nimic ,dar daca folositi forme normale , va sfatuiesc sa folositi hartiute sau sa le ungeti bine cu unt sau margarina si sa le infainati bine! eu am forme de silicon , asa k numai le ung .
  • incingeti cuptorul la 180°;
  • umpleti formele pe jumatate , puneti 1/2 de lingurita de nutettela , apoi acoperiti cu aluat , atentie : formele nu trebuie sa fie pline pt ca la crescut vor da afara ! le umpleti 3/4 - trei sferturi ;
  • apoi le dati la cuptor pt 35-40min , pana vor creste frumos si o sa inmiresmati toata casa !
  • dupa ce s-au copt , le scoateti si le lasati la racit apoi le scoateti din formele de silicon simplu - daca umblati la ele cand sunt calde , se pot rupe si nu se desfac frumos , dar daca folositi hrtiute , le scoateti cand vreti ! le depozitati pe un platou ;
  •                 Le serviti ca atare , ori  cu o cafeluta buna sau cu o cana mare de ceai ! Va garantez ca nu o sa va opriti la o singura briosa!
  •                 POFTA BUNA!
  • P.S. Aici aveti o sectiune ! sunt delicioase!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...