vineri, 4 aprilie 2014

FASOLE RAPIDA CU SUNCULITA SI CARNATI AFUMATI






  •          Atat in perioada postului , dar nu numai , fasolea este foarte mult utilizata in bucataria romaneasca si nu numai , in fasole cu ciolan - carnati, ciorba , fasole batuta si multe altele precum sosul pentru couscous tunisian cu fasole alba , menta si carnati osbana , cassouletul francez cu pulpe de rata confiate in grasime de rata sau gasca , si multe multe alte retete . Fasolea este delicioasa si satioasa ! De cand am plecat din tara , odata sau de 2 ori am fiert fasole , prefer sa cumpar deja fiarta , nu-mi mai bat capul cu pusul la umflat , schimbat 4 ape , gata ! Dar cu mana pe inima spun ca aia pe care o fierbem , este mai gustoasa decat cea in cutie !
  •         Ingrediente:
  • 1 conserva mare de fasole 850g;
  • 2 cepe , le curatam , spalam si taiem marunt apoi le pastram intr-un bol;
  • 1 ardei mare rosu (sau 1/2 rosu 1/2 verde cum am folosit eu) , curatam , spalam si taiem marunt apoi in bol peste ceapa;
  • 3 carnati afumati , ii taiem marunt ;
  • 200g sunculita afumata ( taiata deja in cazul meu , am folosit lardon afumat) , daca e intreaga o taiati marunt;
  • 2 linguri bulion (eu am folosit 3 si a iesit prea rosie);
  • piper; 
  • sare daca mai este nevoie, lardonul si carnatii sunt deja sarate , mai e si bulionul putin sarat , deci gustati la sfarsit;
  • marar spalat si taiat marunt;
  • patrunjel spalat si taiat marunt;
  • ulei;
  • cimbru;
  • 1 catel de usturoi;
  • 1 foaie dafin.
  •              Preparare:
  • conserva de fasole o desfacem si rasturnam intr-o sita , si o clatim bine cu apa rece;
  • intr-o tigaie (wok ) inalta , punem un filet de ulei si apoi punem la colorat lardonul si carnatii , dupa ce s-au colorat frumos , le scoatem pe o farfurie ;
  • in acceasi tigaie , punem ceapa si ardeiul si le tragem la tigaie , pana ceapa devine transparenta ;
  • bulionul il desfacem intr-o cana cu apa , apoi il rastunam in tigaie ;
  • punem carnatii si lardonul , fasolea , catelul de usturoi curatat si taiat marunt , foaia de dafin , piperul , cimbrul , mararul si patrunjelul , amestecam , mai adaugam apa sa fie la nivel cu fasolea si apoi punem la fiert pana ce se leaga , cam 20min maxim , este o fasole express ! gustati daca mai trebuie sare si la masa !
  •               Serviti cu muraturi si painica , sau mamaliguta , cu ce va face placere ! 
  •                POFTA BUNA !

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...