joi, 27 martie 2014

SALATA ORIENTALA







  •             Imi place mult salata orientala ! E acruta , cu ceapa , oua , cartofei ,  maslinute....Mai bine spus tot ce imi place ! Dar sunt unele chestii pe care cu timpul le-am schimbat in prepararea ei , si acum imi place mai mult rezultatul ! O sa vedeti , poate adoptati si voi procedeul!
  •             Ingrediente:
  • 1 kg cartofi (cu aprox , niciodata nu cantaresc) , ii spalam si ii aseazam in recipientul de la microunde pentru gatit la vapori , punem peste ei jumatate de pahar de apa , acoperim si tup la micro la 850-900watt pentru 20-25min!  
  • 4 oua , le punem la fiert in apa cu otet pentru 10-12min , sa facem oua tari , apoi le scoatem intr-un recipient cu apa rece , le lasam cateva minute , apoi le curatam frumos(fara sa avem probleme cu  albusul);
  • 2 cepe mari sau 1legatura mica de ceapa verde , sau puteti pune din amandoua(cum imi place mie sa combin) , le curatam , spalam si taiem pestisori  sau rondele, apoi  punem intr-un bol incapator;
  • maslinute (eu am pus verzi fara samburi ,dar si negre kalamata cu samburi , sunt mai gustoase);
  • otet sau zeama de lamaie (dupa gust);
  • ulei  (dupa gust):
  • sare (dupa gust);
  • piper (dupa gust).
  •            Preparare:
  • in bolul cu ceapa , puneti niste sare si frecati putin ceapa , apoi puneti pestea ea otetul si amestecati bine , si lasati cateva minute la macerat , oricum aveti treaba!
  • daca intre timp cartofii sau fiert , ii scoateti din microunde , si ii puneti cu tot cu recipient un chiuveta , si da-ti drumul la apa rece sa curga peste ei , asa ii curatati ma bine (dar sa ii raceasca putin , nu complet)!
  • cartofii curatati ii taiati si puneti in bol, peste ceapa , apoi taiati marunt si ouale fierte , adaugati maslinutele si amestecati putin , apoi puneti uleiul si amestecati din nou , gustati si observati daca va place asa , sau daca mai trebuie adaugat ceva , si gata , am terminat salata ! Este buna si imediat ,dar si dupa ce a stat putin la frigider si aromele s-au patruns , cum va palce !
  •           Serviti cu , carnaciori prajiti (in cazul nostru ) , sau pulpe prajite , sau gratar , cu ce va face placere! Dar si ca mancare de post , in care nu veti pune oua , si o serviti ca atare !
  •            POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...