vineri, 28 martie 2014

PATEU DIN FICATEI DE PUI




  •           Cel mai bun pateu , ce l-am mancat in viata mea, il facea mama ! Din ficat de porc , si era un deliciu ! De cativa ani , fac si eu pateu de casa , dar din ficatei de pui : are un gust mai fin , mai putin sarat si fara E-uri ca cel din comert! Dar, spre deosebire de cel din comert , trebuie cosumat repede!
  •           Ingrediente:
  • 500g ficatei de pui;
  • 50ml ulei;
  • 1 pachet de unt sau margarina;
  • sare (dupa gust);
  • 5 ceape mari;
  • 5 catei mari de usturoi , curatati;
  • piper (dupa gust);
  • 2 foi de dafin;
  • optional puteti pune ce va place , daca doriti mai picant niste fulgi de chili , sau ce ierburi aromatice va plac , mie imi place sa-l pastrez cu gustul ce il cunosc si imi place!
  •          La treaba:
  • punem la incins o tigaie cu uleiul;
  • ceapa o curatam, spalam si taiem marunt , apoi o punem la prajit pana devine transparenta ;
  • apoi punem peste ea 2 catei de usturoi zdrobiti , si mai tinem 1 min ,punem foile de dafin , apoi punem ficateii , si ii tragem bine la tigaie pana se coloreaza frumos si numai au lichid deloc , pana se prajesc bine;
  • scoatem foile de dafin , apoi ii rasturnam in blender(in cazul meu) ,(sau ii puneti intr-un bol si ii maruntiti cu mixerul vertical) , adaugati untul la temperatura camerei , cei 3 catei de usturoi , sare dupa gust , piper dupa gust si amestecam cu o spatula pana se topeste untul , apoi mixam bine , dupa ce ajungem la consistenta dorita (mai fin sau mai marisor), punem pateul in borcanele strerilizate si lasam la racit fara capac , apoi dupa ce s-a racit bine pateul, punem capacele si punem la frigider;
  • pateul de casa poate fii pastrat 1 saptamana la frigider !
  •          Serviti cu paine proaspata si rosii! Delicios , gustos si sanatos!(macar stim ce mancam)!
  •          POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...