luni, 31 martie 2014

CIORBA DE PUI CU TAIETEI DE CASA





  •           Imi place sa fac ciorbite cu gustul celor de la noi , si in special ciorbita cu taietei de casa ! Pentru a avea gustul celei cu pui de casa , cumpar pui fermier , are acelasi gust , este crescut natural ! Aceasta ciorba , imi aduce aminte de prima mea visita la cumnata mea , mama ei facuse o ciorba delicioasa din pui de casa pe care nu o sa o uit niciodata !
  •            Ingrediente:
  • carne de pui ( eu am pus spata si aripile);
  • 1 ou ;
  • 1/3 lingurita sare;
  • faina cat cuprinde;
  • 1 ardei rosu sau cum am pus eu 1/2 rosu 1/2 verde , curatam , spalam si taiem marunt apoi pastram intr-un bol;
  • 2 cepe , le curatam , spalam si taiem marunt , si apoi tup cu ele in bol la ardei;
  • 1/2 dovlecel , il curatam , spalam si apoi il taiem cubulete mici , tup si el in bol la restul legumelor;
  • 1 morcov mare , il curatam , spalam si apoi il taiem cubulete , tup si el in bol la legume;
  • 3 fire de telina verde , le spalam si taiem marunt , apoi si ele in bol;
  • 3 linguri de bulion sau rosii proaspete sau in conserva (eu am folosit bulion);
  • patrunjel;
  • leustean;
  • sare;
  • bors (magic in cazul meu , dar delicios ar iesii cu bors de putina!);
  •             Preparare:
  • facem taietelul : intr-un castronel , punem faina , apoi facem o adancitura in mijlocul ei si punem oul batut putin cu sarea , incepem sa amestecam cu furculita dar terminam amestecul cu degetele , apoi rasturnam totul pe masa infarinata , si mai framantam putin apoi intindem bine cu facaletul , sa avem o foaie fina de taietel , o impartim in doua , apoi taiem fin taieteii , ii amestecam intre ei pentru anu se lipii , apoi ii punem pe un platou sa se usuce putin , si gata taietelul!
  • spalam bine carnea portionata prealabil , si o punem intr-o oala cu apa la fiert , dupa ce incepe sa fiarba , scoatem bine spuma si apoi o lasam sa fiarba pana carnea este bine frageda;
  • apoi punem peste carne legumele si sarea si lasam la fiert pana ce legumele sunt tandre;
  • punem taietii si il lasam putin sa fiarba 5min ,  apoi punem bulionul , si lasam inca vreo 5 min, apoi punem patrunjelul si leusteanul taiate marunt , borsul si lasam sa dea intr-un clocot ;
  • si gata ciorbita !
  •              Serviti cu smantanica , ardei iute si painica ! Sau poate piper proaspat macinat!
  •              POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...