marți, 25 martie 2014

FIDEA CHINEZEASCA SI LEGUMELE SALE (GARNITURA SAU MANCARE DE POST)




  •            De prima data de cand am mancat la un restaurant chinzesc , m-am indragostit de mancarea lor ! Si  de atunci am cautat si am gasit retetele lor pe internet , si le-am pus in practica !   Daca nu gasiti taietei chinezesti(nouille in franceza si nodlless in engleza) , puteti folosii de la Rollton fidea de preparare rapida la paketel.   
  •             Ingrediente:
  • 250g fidea chinezeasca;
  • 1 ceapa , o curatati taiati marunt , si pastrati intr-o farfuriuta;
  • praz atat parte alba cat si verde , il spalati si taiati in bucati de 4-5cm, apoi bucata o taiati in 2 si apoi pe lung , fin (stil julien);
  • 1/2 de dovlecel verde(idem praz);
  • 1 morcov(idem praz);
  • germeni de soia;
  • ulei;
  • sos soia.
  •            Preparare:
  • intr-un wok , sau tigaie incapatoare puneti ulei si puneti la calit ceapa , pana devine transparenta , apoi puneti restul legumelor taiate , amestecati si puneti capacul , tineti pe foc 5min pana se calesc putin legumele apoi amestecati si puneti inapoi capacul;
  • intr-o oala puneti la fiert apa , cand aceasta clocoteste , puneti fideaua si lasati 3-5min sa fiarba , apoi le scoateti intr-o strecuratoare , sa le scurgeti bine , apoi le puneti in wok peste legume , puneti un filet zdravan de sos soia , mai dati drumul la foc 5min amestecand periodic , si gata garnitura! Cand folositi sos soia , sa numai asezonati de sare , doar daca gustati si va mai trebuie sarat , pentru ca sosul soia este deja sarat ( va spun din experienta )!
  •              Puteti servii cu o carne cu sos ce va place , gratar ,yakitori sau cu reteta mea de sos cu carne de porc chinezeasca! Dar se poete servii si simplii , ca fel de mancare de post ! Si neaparat cu bete chinezesti :)) ! Glumesc , fiecare mananca cu ce vrea si cum vrea! Gusturile nu se discuta! 
  •            POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...