duminică, 13 martie 2016

MUCENICI MOLDOVENESTI




  •           Toata lumea stie povestea mucenicilor . Am reusit sa-i fac anul acesta , dar n-am mai apucat sa-i postez , pentru ca era prea tarziu , dar mai bie mai tarziu decat niciodata ! Pentru ca nu am avut mult timp la dispozitie , am cautat o reteta simpla si rapida , si am gasit pe blogul Laurei Adamache tocmai reteta dorita , adaptata dupa preferintele mele : eu am si insiropat mucenicii , ca asa ii facea mama ! Si cu ultima cantitate de miere bio , de la unchiul meu am facut acesti mucenici deliciosi !
  •           Ingrediente :
  • 500gr faina alba ;
  • 1 lingura de drojdie uscata ;
  • 70gr ulei ;
  • 6 linguri rase de zahar ;
  • 260ml lapte sau apa , lapte de soia sau cocos, eu am folosit lapte de vaci ;
  • 1 varf de sare ;
  • 2 lingurite de coaja de portocala si lamaie ; 
  • 100-150gr nuca  macinata ;
  • 3-4 linguri de miere ;
  •           Preparare :
  • intr-o craticioara am pus apa , 1 lingura de zahar si 1 lingurita de coaja de citrice si am pus la fiert pentru sirop ;
  • incalzim laptele intr-un bol si punem peste lingura de drojdie , 1 lingurita de zahar si 1 lingurita de faina , amestecam si lasam la activat drojdia intr-un loc cald ;
  • intr-un bol punem faina si in centrul eu punem drojdia activata in lapte , uleiul , ouale  , zaharul si coaja de citrice si framantam pana ce prinde consistenta si apoi adaugam sarea si framantam pana ce obtinem un aluat elastic :
  • modelam mucenicii si ii punem intr-o tava asternuta cu hartie de copt si ii punem la crescut 1 ora (eu incalzesc putin cuptorul si apoi il inchid , apoi pun in cuptor ce trebuie sa creasca si asa cres super , fara sa-mi fac griji de curent ) ;
  • dupa acest timp , i-am scos din cuptor , am pus la incins cuptorul la 180grade , si i-am uns cu lapte , apoi i-am pus la copt , timpul variaza in functie de cuptor , 30-45min ;
  • dupa ce s-au copt , asa fierbinti ii trecem prin siropul preparat in prealabil si apoi ii punem pe un gratar sa se usuce la exterior ;
  • mierea se incalzeste intr-o craticioara sau la microunde , apoi ungem mucenicii cu o pensula si ii dam prin nuca ;
  •              Sunt deliciosi , si bine crescuti !
  •              POFTA BUNA !

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...