marți, 1 iulie 2014

TORT CU CACAO , MASCARPONE SI FRUCTE DE PADURE




  •         Acesta a fost tortul aniversar pentru cei 3 anisori ai fiului meu . Am vrut sa fac un tort Mikey Mouse , dar nu am vrut sa folosesc colorant alimentar , asa ca m-am reprofilat spre altceva . Am plecat de la reteta de tort Tiramisu al Lenei pe care am transformat-o in acest tort delicos ! 
  •         Ingrediente:
  • Pentru crema:
  • 400g lapte ;
  • 2 galbenusuri ;
  • 80g zahar ;
  • 50g unt sau margarina ;
  • 3 linguri de faina sau amidon alimentar ;
  • 3 linguri cacao ( in reteta Lenei , nu era ) ;
  • 500g mascarpone ;
  • 1/2 pahar de zahar pudra ;
  • 18g gelatina ;
  • frisca pt ornat si scris pe tort , eu am folosit hulala ;
  • Pentru blat:
  • 5 oua si 2 albusuri (cum mi-au ramas de la crema , am spus sa le folosesc la blat) ;
  • 180g faina si cacao (30 g pt fiecare ou , si cacao o cantarim in aceeasi cantitate );
  • 180g zahar ;
  • 1 praf de copt , pe care il amestecam cu faina ;
  • Pentru sirop :
  • apa;
  • coaja rasa de la o lamaie ;
  • zahar dupa gust ;
  • sucul de la fructele de padure;
  •          Preparare:
  • prima a fost crema , pt a se racii in voie ;
  • intr-un recipient termorezistent , punem galbenusurile si zaharul si amestecam bine pt a nu avea cocoloase , apoi faina si amestecam bine , adaugam putin lapte si apoi cacao , amestecam bine si tot asa cate putin lapte pana il incorporam pe tot apoi punem 3-4min la micronde , dar dupa fiecare minut o scoatem si amestecam bine , iar dupa cele 4 min , dupa ce s-a prins bine incorporam untul sau margarina taiate cubulete , si lasam la racit acoperita cu folie alimentara ;
  • blatul:
  • in bolul robotului punem ouale si zaharul si 1 praf de sare si batem bine pana compozitia se albeste si creste , apoi incorporam faina putin cate putin cu o spatula amestecand de jos in sus , apoi punem aluatul obtinut intr-o tava de tort de 28diametru , nivelam si o dam de masa sa iasa bulele suplimentare , apoi o punem la cuptor la 180_200° pt 40-45min , pana trece testul scobitorii , apoi il lasam la racit si il taiem in 3 foi (2 folosim , 1 ne ramane);
  • pt sirop , punem la fiert ingredientele apa , coaja si zaharul , si apoi il lasam la racit , dupa ce s-a racit adaugam sucul lasat de fructele de padure;
  • fructele de padure congelate le lasam la decongelat in voie intr-o sita deasupra unui castron pt a-si lasa sucul ;
  • crema:
  • in bolul robotulri punem mascarponele(rece din frigider) si il batem cu 1/2 de pahar de zahat pudra , apoi incorporam cate putin din crema de ciocolata preparata mai devreme , apoi adaugam gelatina dizolvata in lapte caldut , si gata crema ;
  • ansamblare:
  •  tava in care am copt blatul , o captusim cu folie alimentara , apoi punem putina crema si nivelam , apoi prima foaie de blat si insiropam , apoi iar punem crema , apoi cu o lingura fructele de padure bine scurse de zeama si apoi iarasi crema (dar mai pastrati putin pt ultimul strat ) , a doua foaie de blat si iarasi insiropam , apoi nivemlam cu restul de crema , si apoi peste punem folie alimentara , si marginile le aducem deasupra ( acelasi procedeu de la tortul diplomat cu portocale al Lenei , pe care pur si simplu il ador ) , si apoi dam la rece , pana a doua zii ;
  • a doua zii , am preparat frisca si am ornat tortul ;
  •         Serviti cu pofta alaturi de cei dragi !
  •         POFTA BUNA !                                                                           
  • P.S. Si o felie reprezentativa !                                                                                                                                                                                                                                                                            

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...