miercuri, 14 mai 2014

POGACE PAINE SARBEASCA




  •                 De cand a postat-o D-na Lena pe blogul sau , mi-a facut cu okiul ! Frumoasa dar si gustoasa ! Simplu de facut si de efect ! Singurul ingredient pe care l-am adaugat , este macul , in rest este reteta ei 100%! De mirosul din bucatarie nu pot sa va mai spun nimic ! Pur si simplu magic !
  •                 Ingrediente:
  • faina de calitate 350g (eu folosesc fluida);
  • 250ml lapte (eu am folosit de soia k l-am cumparat si tot il tineam in frigider);
  • 10g sau o lingura de drojdie uscata sau umeda 15-20g;
  • 1 lingura de zahar;
  • 1 lingurita de sare;
  • 2 linguri de susan ( sau cum am pus eu o lingura de susan si una de mac);
  • 100g unt topit sau margarina;
  • 1 galbenus amestecat cu 1 strop de lapte (Lena in reteta nu il desfacea cu lapte dar eu asa am facut sa pot unge).
  •               Preparare:
  • se incalzeste laptele si apoi punem drojdia uscata si zaharul , amestecam si lasam 15min la activat drojdia , pana face bulbucei;
  • intr-un bol , punem faina si sarea , le amestecam , apoi adaugam drojdia activata si amestecam la inceput cu lingura si apoi cu mana(asa fac eu), pana obtinem un aluat molicel dar nu lipicios(eu am mai adaugat faina) , apoi il punem la crescut acoperit sau incalzim o cana de apa in microunde si apoi punem bolul , eu asa fac , pt 1h;
  • dupa ce a crescut , scoatem pe masa aluatul (lucrati cu faina , aluatul este lipicios), il modelam intr-un baton si apoi impartim in 12 bilute
  • fiecare biluta o intindem cu facaletul sa obtinem discuri de aprox.10 cm si nu prea subtiri ;
  • apoi fiecare disc il trecem prin untul topit si apoi le asezam in tava rotunda , alternand feliile , una peste alta pt a obtine o floare , cand ajungem la ultima felie , o asezam dedesuptul primei felii (ceva putin mai complicat ca aluatul este moale, dar am reusit intr-un sfarsit);
  • o lasati la crescut 20min apoi o ungeti cu galbenusul  si apoi puneti deasupra susanul si macul in ploaie apoi  puneti la copt in cuptorul preincalzit la 180° pt 30-40min , pana se rumeneste bine ;
  • o scoteti dupa ce s-a copt si o lasati in tava la racit , apoi o scoateti pe un platou ;
  •               Serviti desfacand fiecare felie in parte , procedeu placut cum spunea Lena si avea dreptate ! 
  •               POFTA BUNA!
  • P.S. Si aici ce a mai ramas de seara , 2 felii , la cat de delicioasa a fost !                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                 

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...