sâmbătă, 10 mai 2014

CHEC PUFOS CU ALUNE MACINATE




  •               Desertul preferat al copilariei ! Pufos si delicios !  Simplu , sau cu cacao si nuci sau alune , sau cu alte diferite ingrediente , checul ramane gravat in inimile noastre ! Tin sa spun ca nu este reteta mea , am gasit-o pe net , dar am ramas placut impresionata de rezultat ! Seamana mult cu checul pe care il facea mama mea ! 
  •              Ingrediente:
  • 4 oua;
  • 1 cana faina;
  • 1 cana zahar;
  • 1 praf de sare;
  • 1/2 cana sau 3/4 de alune macinate;
  • 2 pliculete de zahar vanilat;
  • 1 esenta de vanilie si altele ce va plac , eu am pus si cateva picaturi de esenta de lamaie;
  • 3 linguri de lapte rece;
  • 5 linguri de ulei;
  • 1 lingura de cacao (eu am pus cu cutia si am scapat mai mult...);
  • 2 linguri de smantana sau iaurt;
  • 1 praf de copt stins cu otet sau zeama de lamaie;
  • coaja rasa de lamaie si portocala.
  •             Preparare:
  • separam albusurile de galbenusuri;
  • folositi mixerul sau robotul , eu am ales robotul , asa timpul de preparare a fost mai scurt;
  • in bolul robotului , punem albusurile , jumatate de cana de zahar si 1 praf de sare , si batem spuma tare albusurile apoi le scoatem din bolul robotului si le punem usor in alt bol;
  • in bolul robotului punem galbenusurile si cealalta jumatate de cana de zahar si le batem bine pana ajung la o consistenta cremoasa si se albesc putin , apoi adaugam esentele , zaharul vanilat , coaja de citrice rasa , uleiul , laptele si apoi amestecam bine , apoi praful de copt stins si  faina apoi amestecam , alunele macinate si  smantana sau iaurtul amestecam bine ;
  • in bolul cu albusurile batute spuma tare adaugam bolul cu galbenusurile(punem intr-o  parte toata aceasta compozitie si amestecam bine cu o spatula de jos in sus cu grija pt a nu distruge albusurile , pana incorporam bine cele 2 boluri (eu sincera sa fiu , prefer cand nu trebuie separate galbenusurile de albusuri , pt pandispan merge , dar la chec nu am incercat !) ;
  • incingem cuptorul la 180° , tapetam o tava de cozonac , cu hartie de copt , si rasturnam acest aluat spumos , pastrand putin pt aluatul colorat , si amestecam cu cacao , apoi il turnam peste aluatul din tava facand modele sau asa simplu  si il dam la cuptor pana creste frumos si se bronzeaza frumos cca. 40min sau in functie de cuptor ;
  • dupa aceast timp , incercati cu scobitoarea , daca iese uscata este copt , daca nu , il mai lasati cateva minute in cuptor 5-10 ;
  • daca este copt , il lasati la racit si apoi ii scoateti hartia de copt , il pudrati cu zahar pudra si il feliati ;
  •               Serviti alaturi de o cana cu lapte , cu ceai sau o cafeluta buna ,  sau ca atare ! Este delicios !
  •               POFTA BUNA!    

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...