miercuri, 19 martie 2014

GOGOSI PUFOASE SI FRAGEDE (DONUTS DIN BUCATARIA MEA)




  •         Gogosile sunt pe placul tuturor , de post , de dulce , simple , umplute ! Pana sa ajung la o reteta care sa imi satisfaca toate asteptarile , multi ani au trecut...Acum in sfarsit am o reteta pe care o folosesc mereu cand imi este pofta de gogosi! Au forma de donuts , sau mai bine spus am ajuns la aceasta forma datorita multor rateuri , dar acum stapanesc bine reteta si nu o mai schimb pentru nimic in lume!
  •         Ingredientele:
  • 500-700g faina( cu aproximatie , eu nu cantaresc mereu );
  • 2 oua la temperatura camerei;
  • 1 lingura de drojdie uscata (probabil 1 pliculet sau 2 );
  • 1 pahar lapte cald (folosesc pahar de 250ml);
  • 1 pahar apa cald ;
  • 2 pliculete de zahar vanilat;
  • 1/2 pahar zahar;
  • 100g unt sau margarina la temperatura camerei , sau topita la microune cum am facut eu;
  • coaja rasa de la 1 lamie si 1 portocala;
  • 1 praf de sare;
  • ulei pentru prajit:
  •         Sa ne apucam de treaba:
  • in paharul cu lapte cald punem la dizolvat putin drojdia , amestecand din cand in cand , dar nu asteptati prea mult ca se raceste laptele si numai creste aluatul;
  • intr-un bol mare incapator punem 500g de faina , zaharul , zaharul vanilat , razatura de lamaie si portocala , ouale , margarina sau untul , laptele cu drojdia si incepeti sa framantati , apoi treptat puneti apa calda , nu toata deodata , daca va iese prea lichid aluatul mai adaugati faina cat cuprinde , aluatul trebuie sa iasa moale si lipicios , apoi il puneti la crescut cam 20-30min , acoperiti bolul cu un prosop curat , si il puneti intr-un loc ferit de curent;
  • dupa cele 20-30min , scoateti aluatul pe masa de lucru infainata , il framantati putin sa scoateti aerul apoi , il intindeti cu sucitorul intr-o foaie groasa de 1cm , apoi cu un pahar decupati gogosile iar in interiorul gogosii decupati cu un dop de sticla de plastic , le puneti in tava de cuptor peste care ati pun hartie de copt cu spatiu intre ele , asa procedati pana terminati tot aluatul , apoi acoperiti tava cu un prosop curat si lasati din nou sa creasca frumos 40-60min;
  • cand observati ca gogosile au crescut frumos , incingeti o baie mare de ulei apoi si incepeti prajitul la foc mijlociu , intorcand periodic gogosile pentru a se prajii uniform , dupa care le scoateti pe prosoape de hartie pentru a indeparta excesul de ulei , apoi le depozitati pe o farfurie sau platou , daca doriti , cat sunt calde le pudrati cu zahar pudra ;
  •          Pufoase , fragede , gustoase ! noua ne plac si asa simple , dar si cu dulceata sau nutella ! Gusturile nu se discuta :))!
  •          POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Pasca fara aluat

                         De Sarbatorile Pascale ,  preferata mea din toate bunatatile pregatite , este Pasca .                       A...